2024. már 23.

Kerékpártúra a hosszú hétvégén - 2. nap (2024. március 16. szombat) - 1. rész

írta: Kerékpáros kalandok
Kerékpártúra a hosszú hétvégén - 2. nap (2024. március 16. szombat) - 1. rész

Megreggeliztem, majd a tegnapi pizza másik felét elcsomagoltam napközbenre. Feltöltöttem a kulacsomat, a 3 literes vizes tasakot és bekevertem 6 dl hipotóniás italt. Ennyi folyadéknak elegendőnek kell lennie - gondoltam.

Negyed 9 körül indultam. Már előre örültem, hogy visszafelé több lesz a lejtmenet, mint az emelkedő, és alapvetően így is lett. Mivel nem rohantam, most volt időm megállni Écsen és Nyúlon is fotózni, kicsit nézelődni.

Relatíve hamar visszaértem Győrbe, és rájöttem, hogy tegnap egy helyen feleslegesen kanyarodtam le a bringaútról. Egy jelzésen a Pázmándfalu felirat volt, és azt gondoltam, biztosan arra kell menni. Szerencsére valahogy visszajutottam a jó útra, anélkül, hogy észrevettem volna a hibát. Sebaj, legközelebb már okosabb leszek, és aki most ezt olvassa, és ott jár*, kérem, ne tévessze el, Pannonhalma felé maradjon a jobb oldalon! 

Szóval megérkeztem Győrbe. Úgy terveztem, hogy útba ejtem a már ismert Lidlt, és megveszem a következő 2 vacsora alapanyagát, a gyors vegetáriánus strapacska hozzávalóit. (A recept annyi, hogy a következőket összekeverem és mikróban megmelegítem: kész nokedli, juhtúró, laktózmentes tehéntúró (számomra túl ízes csak juhtúróval készíteni), laktózmentes joghurt és az íze kedvéért szárított snidling.) A bringát lelakatoltam, de a kormánytáskán kívül mindent rajta kellett hagynom. Az üzletben hatalmas volt a tömeg. Háromszor körbejártam a hűtőpultot, de se juhtúrót, se nokedlit nem találtam. Utóbbit tésztával is tudtam volna helyettesíteni, ha tudok főzni a következő szálláson, de ez ügyben bizonytalan voltam. Mivel a juhtúrót végül eladó segítségével sem találtam, vásárlás nélkül hagytam el a boltot. Igazából nem volt semmi vész, ezeket Mosonmagyaróváron is be tudtam szerezni, de így megúsztam volna egy ottani vásárlást. Az időjárás nem volt túl meleg, így a tejtermékeknek nem lett volna bajuk útközben, a súlyuk pedig nem sokat zavart volna a többi mellett.

Eltekertem az Árkád Győr közelébe, onnan a Bajcsy-Zsilinszky úton végig a Czuczor Gergely utcáig, majd jobbra fordulva a Széchenyi térhez értem. Itt meglepődve tapasztaltam, hogy a Kossuth Rádió kitelepült a térre, és épp március 15-hez, illetve a forradalom és szabadságharchoz kötődő történelmi események, valamint Győr kapcsolatáról esett szó. Bevallom, engem kicsit jobban zavart, hogy a kitelepülés és a felújítás miatt nem igazán tudtam szép képeket készíteni. De ezen hamar túllendültem, és utamat folytatva óvatosan a gyalogosok között gurultam egészen a Kossuth-hídig. Azon a kerékpársávon át a túloldalra és tovább kifelé a városból.

Az Eurovelo 6 (röviden: EV6) kerékpáros útvonalat követve jutottam el Győrújfalura, majd kicsit később Győrzámolyra és Győrladamérre. Számomra úgy tűnt, hogy az utóbbi két települést csak a Zámolyi-csatorna választja el egymástól.

Győrzámolyon megpillantottam egy tűzoltó szekeret. Hopp - gondoltam - ezt most gyorsan lefényképezem tűzoltó ismerősömnek, Zolinak. Aztán megláttam, hogy van ott ám Szent Flórián-szobor is, melyet az önkéntes tűzoltó egyesület fennállásának 120 éves évfordulójára állítottak. Ó, ha csak ez lesz a napi termés, már több, mint tegnap, mert akkor nem volt semmilyen Szent Flórián... (Nyúlon volt már egy tűzoltó szekér a szertár előtt.)

A következő település Dunaszeg, ahol kialakítottak egy turisztikai pihenőhelyet. Nem rossz itt megpihenni, de még jobb, ha az ember felteker a gátra, majd le a Mosonyi-Duna partjára. Nagyon szép és hangulatos hely, érdemes megállni és gyönyörködni egy kicsit. A látvánnyal feltöltődve indultam el, de csak a település közepéig jutottam, ahol az 1848-49-es eseményeknek emléket állító alkotás előtt nemzeti színű papír zászlók díszítették a kis teret.

A község elhagyását követően a nyílt téren a szél egyre erősebb lett. Kicsit hosszabb út jött Ásványráróig, és közben áthaladtam Gyulamajoron és Zselykepusztán. (Utóbbinak igen érdekes története van, ami elolvasható a Wikipédián.**) Mosonmagyaróvári ismerősöm, Gábor ajánlotta a figyelmembe az ún. Árvai zárást. Ha jól fogalmazok, ez egy vízszabályozó műtárgy. Nos, nem is annyira a zárás az érdekes, hanem a közelében lévő ún. Ásványi torkolati fenékküszöb. Itt 2 részen folyik tovább a víz. Az egyik oldalon hatalmas robajjal, hihetetlen erővel, tarajokat vetve ömlik át a víz, a másik oldalon pedig sokkal csendesebb, nyugodtabb módon juthatnak át a halak egyik részről a másikra. Utóbbi a hallépcső. Mindenképpen érdemes felkeresni és megnézni, negtapasztalni. Ehhez nincs más dolga az embernek, mint valahogy eljutni a gátra. Én azt választottam, hogy Ásványrárón a Szent Rókus templomnál jobbra fordultam a Rákóczi utcára és azon tekertem végig a gátig. Könnyű felismerni a templomot, mert egy körforgalom van vele szemben.

Folytatása következik: 2. nap 2. része

Táv (teljes nap): 79,19 + 4,3 = 83,49 km

 

* Link az adott helyhez Google térképen: https://maps.app.goo.gl/HtYdEiKBnrxBFTdAA 

** https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Zsejkepuszta

Szólj hozzá

kerékpár túra gát tűzoltók Kisalföld Szigetköz Észak-Magyarország Eurovelo 6 többnapos túra