2024. jún 09.

PROGRAMAJÁNLÓ: 9. Tour de Bókay - Jótékonysági kerékpáros felvonulás és családi nap - 2024.06.16. Budapest

írta: Kerékpáros kalandok
PROGRAMAJÁNLÓ: 9. Tour de Bókay - Jótékonysági kerékpáros felvonulás és családi nap - 2024.06.16. Budapest

A rehabilitációm (vállműtét után) sajnos még mindig nem tart ott, hogy kerékpározhassak. Gyógytornászom visszatart az utcai bringázástól, aminek elfogadása számomra egyre nagyobb kihívás. Szerdán a Kőbányai Bringás Egyesület tartott Bringás Uzsonnát, melyben én is aktívan közreműködtem, amit a vállam meg is érzett. Azóta valahogy érzékenyebb. Pénteken edzőgörgőre tett bringámra ültem, és most először a kormányt is fogva tekertem. Már ekkor kétszer éreztem szúró fájdalmat, de makacskodtam, és csak nem akartam megadni magam. Egy társam, Tamás felajánlotta, hogy kölcsönadja fekvő bringáját, ha az segít, de sajnos a próbakörök során kiderült, hogy azzal sem működik. Bármennyire is klassz egy ilyen speciális bringával tekerni, számomra nem volt megfelelő. Az edzőgörgőn nem kellett mozgatni a kormányt, csupán tartani, a fekvő bringával azonban kanyarodni is kellett. Már az első pár tíz méter után közepesen erős fájdalom jelentkezett, ráadásul hosszabb ideig, mint korábban. No persze ettől még körözgettem a parkolóban, hiszen nagyon élveztem ezt az újfajta bringás kalandot. A negatív hozadék sem maradt el, ugyanis ez az egész azt eredményezte, hogy hazafelé gyalogolva, buszozva, de még otthon is (nyugalomban) éreztem egyszer-egyszer szúró fájdalmat. Tudtam, hogy ez nem jelent jót, ebből nem lesz jövő szombaton bringázás, de én még mindig konokul bíztam abban, hogy mégis. Nagyon, tényleg nagyon szerettem volna részt venni a 9. Tour de Bókayn, de a szombati edzőgörgőzés bizonyította, hogy fel kell adnom, még nem jött el az én időm. Ekkor már ötször éreztem közepesen erős nyilallást, sőt könyökfájdalmat is.

De, hogy mi ez a Tour de Bókay? Egy évről-évre megrendezett jótékonysági rendezvény, melynek célja Budapest 8. kerületében lévő Bókay Gyermekklinika (1083 Budapest, Bókay János u. 53-54.) részére adományok gyűjtése az adott évben kitűzött cél megvalósítása érdekében. Idén a bevételből a klinika Intenzív Terápiás Osztálya részére szeretnének beszerezni egy állítható méretű intenzív terápiás és ápolási ágyat. A regisztrációs díj 2.000.- Ft, de lehetőség van családi jegy vásárlására is, ami 5.000.- Ft. Bővebb információ a 9. Tour de Bókay Facebook esemény lapján.

A korábbi évekhez hasonlóan a Kőbányai Bringás Egyesület sem maradhat ki egy ilyen klassz esemény támogatásából. 2024-ben közös betekerést szervezünk Kőbányáról, melyhez bárki csatlakozhat, ám fontos a megfelelő műszaki állapotú kerékpár, valamint annak felelősségteljes átgondolása, hogy az adott távot teljesíteni tudja-e a vállalkozó szellemű résztvevő. Bővebb információ a betekerés Facebook esemény oldalán.

És ha már az idei évben - egészségi állapotom miatt - nem lesz lehetőségem részt venni a kerékpáros felvonuláson, akkor legalább egy kis ízelítőt szeretnék adni abból, hogy milyennek láttam én tavaly. Bízom benne, hogy ez kedvet csinál ahhoz, hogy ha eddig nem, hát most részt vegyél rajta... Vagy csak támogasd egy összeggel a klinika alapítványát, mert erre minden évben van lehetőség (lásd: 9. Tour de Bókay Facebook esemény lapja).

8. Tour de Bókay - Jótékonysági kerékpáros rendezvény, családi nap (2023.09.10.)

Táv összesen: 28,29 km - ebből a felvonulás: 9,96 km

A rendezvény eredetileg 2023. június 11-én került volna megrendezésre, de a rossz időjárás miatt átkerült 2023. szeptember 10-re. És milyen jó ez, különben lemaradtam volna róla. A cél a figyelemfelhívás és az adománygyűjtés volt. Most a Semmelweis Egyetem Bókay Gyermekklinika Diabétesz Osztályának új helyszínen való kialakítására és teljeskörű felújítására gyűjtöttek pénzt.

Az eseményről a Facebookon értesültem, de miután megosztottam, kiderült, hogy a Kőbányai Bringás Egyesület tagjai évek óta résztvevői. Az egyik egyesületi tag ötlete alapján a 7 fős kis csapat együtt érkezett meg a 8. kerületi Bókay János utcában található klinika udvarára, ahol regisztrálni kellett. Kaptunk ásványvizet és almát, matricát, és emlékbe a klinikán fekvő gyermekek által festett kavicsokból is lehetett választani. Aki kérte, a rendezvény logójának "Tour" feliratát tetoválás matrica formájában is a karjára ragasztathatta. Lehetőség volt támogatói póló beszerzésére is. Hezitáltam, hiszen nem valószínű, hogy hordani fogom, de aztán sokan érkeztek korábbi évek pólóiban, és ez annyira jó érzéssel töltött el, hogy úgy döntöttem, én is veszek egyet és remélhetőleg ezentúl ez minden évben így lesz. 

A kerékpárosok, kicsik és nagyok folyamatosan érkeztek. Az udvaron gyerekdalok szóltak, egy speaker biztosította a jó hangulatot és folyamatosan tájékoztatott minket. Két bohóc doktornő is szolgálatban volt (Baki és Pille). A bemelegítésről a Nemes Fitness (18. kerület) edzője gondoskodott, ami átlagosan indult, de aztán különleges megoldásokat tett bele, ami igazán jó hangulatúvá tette, élveztem.

A menet rendőri és polgárőri biztosítással, mentős felvezetéssel és zárással haladt a 8. kerületi Bókay János utcában található klinika udvaráról a 18. kerületi Bókay-kertbe (elhaladva a Bókay Árpád Általános Iskola mellett is). Rengeteg gyerek, köztük cukorbetegek is becsülettel letekerték a 10km-es távot. Le a kalappal!

A Bókay-kertben zsíros kenyér, limonádé, később alma és Sport szelet várta a kerékpárosokat. Az ingyenes BikeSafe regisztrációt a XVIII. Kerületi Rendőrkapitányság biztosította, amivel most én is éltem.

A Decathlon mind a kiindulási, mind a célállomáson biztosította a kerékpárok átnézését, kisebb műszaki hibák elhárítását. Sátrat kaptak a klinika munkáját segítő civilek is, mint például a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány (náluk szereztem be a tündéres csillám tetoválásomat), a Bátor Tábor Alapítvány, de volt sátra a klinika egyes osztályainak is, valamint a Tomory Lajos Helytörténeti Gyűjteménynek (18. kerület) is. A Peter Cerny Alapítvány (koraszülött mentő) egy mentőautóval és személyzetével volt jelen. A színpadon táncbemutató és bohóc produkció volt.

Szólj hozzá