2024. máj 18.

PROGRAMAJÁNLÓ: VII. BringAuti - Jótékonysági Kerékpáros Teljesítménytúra - 2024.05.25. szombat - Kecskemét

írta: Kerékpáros kalandok
PROGRAMAJÁNLÓ: VII. BringAuti - Jótékonysági Kerékpáros Teljesítménytúra - 2024.05.25. szombat - Kecskemét

Tavaly egy olyan jótékonysági bringás rendezvényen vehettem részt, amely az autizmusra, az autizmussal élőkre hívja fel a figyelmet, és az őket segítő intézményeknek gyűjt adományt Kecskeméten, évről évre. Ez a BringAuti. A program Soltész Veronika nevéhez fűződik, aki egy érintett szülő. A családjukról és az esemény létrejöttéről szóló korábbi cikkhez a poszt alján helyeztem el egy linket. Érdemes elolvasni!

Vállműtétem után a rehabilitáció elindult, de ahogy írtam, még várni kell, míg (utcai) bringára ülhetek, így az idei VII. BringAuti egyik távját sem tudom letekerni. Úgy éreztem, szívesen elmennék, de ahhoz nem igazán volt kedvem, hogy csak végig álljam vagy üljem a dolgot. Kapcsolatba léptem hát Veronikával, és elmondtam, hogy szívesen teljesíteném gyalog a "BringAuti 0" útvonalat, ami 11 km. Nyilván a kerékpáros szintidőt nem fogom hozni, de ott vagyok, mozgok és a nevezési díjjal támogathatom a jótékonysági célt is. Veronika örömmel fogadta az ötletet. 

Csak bíztatni tudok minden kedves bringás társat, hogy ha ideje, kedve engedi, 2024. május 25-én szombaton ugorjon el Kecskemétre egy jó kis tekerésre. A távok között szerintem mindenki megtalálja majd a neki valót.

Honlap: https://bringauti.hu/

Facebook esemény: https://facebook.com/events/s/vii-bringauti-jotekonysagi-ker/413361631311128/

Kedvcsinálónak itt a tavalyi eseményről írt beszámolóm, kicsit átdolgozva:

VI. BringAuti Jótékonysági Kerékpáros Teljesítménytúra - 2023. május 27. szombat - Kecskemét

Jótékonysági táv: ~50 km (49,69 km) - Napi bringázás összesen: 59,66 km

Hetek óta készültem erre a rendezvényre, melynek bevételét autizmussal élő embereket, családokat segítő szervezetek kapják.

Reggel eltekertem Ferihegy vasútállomásra (meglehetősen közel van hozzánk), segítséggel feltettem a bringát a vonatra (magas lépcsők, szűk ajtó), majd a kerékpárszállító részen nagy nehezen felraktam a bringa első kerekét az akasztóra. Alul rögzítettem a hátsó kereket, és a fal túloldalán lévő fülkében ültem le, melynek ablakán keresztül figyelni tudtam a bringára. Nos, a vonatos kerékpárszállítás ezen verziója nem lesz a kedvencem.

Kecskeméten segítséggel leraktam a bicajt, majd a regisztráció helyszínére tekertem. Meglehetősen hűvös és szeles idő fogadott, míg Pesten még kifejezetten kellemes, napsütéses volt a reggel. Végigmentem az adminisztráción, és már csak meg kellett várni a bő 1 órával későbbi rajtot, miközben a bemondótól (speaker) sorra kaptuk az infókat. Én a BringAuti 2 nevű távra neveztem, ami 50 km volt. Minden résztvevő (=adminisztrációt végigjárt nevező) kapott egy tombola jegyet.

10 órakor rajtoltunk. Az útvonal követését térkép, aszfalton felfestés, valamint letölthető gpx, míg a városi szakaszon a jó ütemű haladást rendőrök és 4 motoros segítette. Hetényegyházán egy intézménynél, majd a Lángos büfénél volt frissítőpont, itt pecséttel kellett igazolni a megjelenést, illetve fogyaszthattál a kínálatból (alma, banán, müzliszelet, ásványvíz, ízesített ásványvíz).

Talán a 15. kilométer környékén jártam, amikor a szél egy műanyag kukás nylont sodort erre-arra az úttesten. Pechemre, amikor odaértem, befújta az első kerekem alá, így kivédhetetlen volt, hogy áthajtsak rajta. A nylon megakadt a hátsó kerék és a sárvédő között. Megálltam, majd hátulról hallottam, ahogy egy női hang azt mondja "Ne szállj le!". Egy bringás társ volt az, aki mellém gurult és kihúzta a zacskót. Megkérdezte, hogy melyik távon megyek, majd hogy csatlakozhat-e hozzám, úgyhogy innentől Zsófival együtt tekertünk. Helyenként szembeszél nehezítette a tekerést, kb. az út 40%-a során. Zsófi ennél jobbnak értékelte a helyzetet, ezért gyanítom, ő jobb kondiban lehetett, mint én.

A célba kb. 12:50-kor értünk, ahol kis sütemény és zsíros kenyér várta a résztvevőket, 13:45-kor pedig megkezdődött a tombola sorsolása. Nem mondom, hogy arra vágytam a leginkább, amit nyertem (minionos játék ütőszett), de minden tiszteletem a szervezőké, hogy odafigyeltek arra, mindenkinek legyen valami nyereménye. A szervezéssel egyébként teljesen meg voltam elégedve. Le a kalappal előttük!!! 👏

https://hiros.hu/a-bringauti-es-ami-mogotte-van-i/

Szólj hozzá

kerékpár vonat jótékonyság kerékpáros program