Kerékpáros kalandok

Beszámolók kerékpáros eseményekről, túrákról és kapcsolódó témákról

2024. ápr 16.

Irány a Hárosi-öböl! - Kőbányai Bringás Egyesület (2024. április 13. szombat)

írta: Kerékpáros kalandok

A Kőbányai Bringás Egyesület elnöksége pénteken dobta fel az ötletet, hogy lenne egy baráti bringázás szombaton délután a Hárosi-öbölhöz. "Nem voltam még ott" - gondoltam elsőre, és megnéztem a Google térképen, hogy hol is van. Nos, 2 éve egyszer már voltam arra egy csapattal, de akkor igencsak terhelt volt az esemény. Gondoltam, most más lesz, úgyhogy ott a helyem. A távról nem volt infóm, ezért kicsit aggódtam, hogy a délelőtti közlekedésbiztonsági programmal együtt túl sok lesz, de egyszerűen nem tudtam kihagyni.

A találkozó az Újhegyi sétányon volt délután 4-kor. Mikor odaértem, hárman már ott várakoztak, aztán sorban jöttek a többiek is. A hátsó fékem (V-fék) vacakolt, ezért kerékpárszerelő bringás társunkat ...

kerékpár túra városnézés Budapest Duna Eurovelo 6 csoportos túra

2024. ápr 14.

Bringás program a biztonságos közlekedés jegyében - Kölcsönkapott világ (2024. április 13. szombat)

írta: Kerékpáros kalandok

Hetekkel ezelőtt dobta fel a Facebook a XVIII. kerületi Oktatásért Egyesület és partnerei által szervezett " Kölcsönkapott világ " c. programsorozatot, melynek keretében Közlekedésbiztonsági napot is tartottak. Ennek hangsúlyos része a kerékpározás. Természetesen nem hagyhattam ki, főleg, mivel ingyenes, és mivel megláttam, hogy a Velo Budapest is részt vesz benne. Már több olyan - különböző szervezésű - programon voltam, amelyet a Velo Budapest munkatársai tartottak a biztonságos bringás közlekedés érdekében, Árva János vezetésével. Mindig előfordult, hogy hallottam valami újat, megerősítést kaptam vagy épp kiderült, hogy valamit rosszul tudok vagy csinálok. Szóval ez most sem maradhatott ki.

Budapest 18. kerülete alapvetően két ...

kerékpár közlekedésbiztonság Budapest kerékpáros program

2024. ápr 14.

Ráckevei/Soroksári-Duna kör kettesben (2024. április 7. vasárnap)

írta: Kerékpáros kalandok

Korábbi kolléganőmmel, Judittal még talán februárban futottam össze munkából hazafelé tartva. Sok éve nem találkoztunk. Már akkor megállapodtunk abban, hogy elmegyünk együtt bringázni, és bár nem hagytuk, hogy a dolog feledésbe merüljön, a megvalósításig csak most jutottunk el. Az útvonalat is rég kitaláltuk már, de vagy egyikünk vagy másikuk lett beteg, aztán közbejött valami vagy csak nem volt jó az a nap, ami a másiknak igen. A lényeg: most végre minden klappolt.

Eredetileg Soroksáron, a Dunaparton volt a találkozási pont, de túl korán értem oda, ezért elindultam Dunaharaszti felé, ahol Judit lakik. Útközben észrevettem egy stég szélén alvó vadkacsát. Nagy tekerésben voltam, inkább nem álltam meg. Lesz még ilyen - gondoltam. ...

kerékpár Budapest Duna Csepel-sziget Eurovelo 6

2024. ápr 13.

Helytörténeti kerékpáros program Pestszentlőrincen (2024. április 6. szombat)

írta: Kerékpáros kalandok

Már a Telepről telepre című helytörténeti játék díjkiosztó rendezvényén megtudtam, hogy a 18. kerületi Tomory Lajos Múzeum és a Budapesti Honismereti Társaság április elejére egy kerékpáros programot szervez. Figyelemmel követtem a múzeum Facebook oldalát, ahova idővel a dátum is felkerült.

Egy kolléganőm, Vera 22 hónapos kisfiával van otthon, de tavaly egyszer már bringáztunk a kerületben, miután megtudtam, hogy édesanyja kihasználatlan elektromos kerékpárját elkérte. Megkérdeztem hát, hogy volna-e kedve ehhez a "túrához" és ő igent mondott. Regisztráltunk.

Szombaton verőfényes napsütés és meleg volt. A program délután 3 órakor kezdődött. Verával és gyermekülésben lévő kisfiával egy előre megbeszélt helyen ...

Tovább Szólj hozzá

kerékpár városnézés helytörténet Budapest csoportos túra

2024. ápr 09.

Rövid húsvéti tekerés a Nyírségben, kölcsönbringával (2024. március 30.)

írta: Kerékpáros kalandok

A bringázás mellett az autóverseny az, amit nagyon kedvelek. Na, nem versenyezni, inkább nézni. Még az 1990-es évek végén kezdődött. Szerettem a Forma-1-et, a finn Mika Häkkinennek és csapatának, a McLarennek szurkoltam. A 2000-es évek elején népszerűek voltak az ún. levelezőlisták. Ez egyfajta fórum volt, de e-maileken keresztül kommunikáltunk. Mindenki megkapta a leveleket, akik a listában benne voltak és az azokra érkezett válaszokat. A mi levelező listánk az F1hun volt. Időnként személyesen is találkoztunk. Jó kis csapat volt. Bár a levelekben időnként egymásnak feszültek a rivális csapatok szurkolói vagy a más véleményt megfogalmazó pártatlanok, a személyes találkozások során ebből semmi nem volt érzékelhető... legfeljebb ott is ...

kerékpár túra Nyírség kölcsönbringa

2024. ápr 03.

Kerékpártúra a hosszú hétvégén - 4. nap (2024. március 18. hétfő)

írta: Kerékpáros kalandok

A 3. nap estéjén, elalvás előtt fájdalomcsillapítót vettem be. Egész nap nem használtam, és már belefáradtam az enyhe, de egész napos has- és derékfájdalomba. Nagyon jól aludtam. Azt nem mondanám, hogy frissen ébredtem, de az egyértelmű volt, hogy végre ki tudtam magam aludni.

Nem várt rám hosszú út, csak Győrig kellett eltekernem, így 8-9 óra közötti indulással számoltam. Megreggeliztem, csomagoltam ennivalót, innivalót, mindent összepakoltam és levittem a bringához. Szállásadóm jött elbúcsúzni, de egy kicsit még beszélgettünk. Szóba került az e-bike téma is, hogy édesanyámnak jó lenne, de elég drága. Aztán megmutatta, hogy nekik egy Neuzer Zagon pedelecjük van (pedálszenzoros elektromos kerékpár), nagyjából 300 ezer ...

Tovább Szólj hozzá

kerékpár túra vonat gát földút terep Budapest Szigetköz Észak-Magyarország Eurovelo 6 többnapos túra

2024. már 29.

Kerékpártúra a hosszú hétvégén - 3. nap (2024. március 17. vasárnap)

írta: Kerékpáros kalandok

Nem terveztem korán indulni, nagyjából 8 óra körül. Nyugodtan megreggeliztem és összekészítettem az aznapi cuccomat. Mivel most 2 éjszakát töltöttem ugyanott, így nem kellett az egész csomagomat magammal vinnem. A tetőtéri ablakot kinyitva a levegő meglehetősen hidegnek tűnt, ezért úgy gondoltam, hogy a dzsekimre mindenképpen szükségem lesz. Ha már melegebb az idő, elrakom a táskába.

Aggódtam a szél miatt. Már tegnap is küzdöttem vele kicsit, de mára erősebb szelet jeleztek az időjárás appok és honlapok, ráadásul pont szemből (észak-nyugat). A helyzetemet nem könnyítette meg, hogy reggel elkezdett fájni a hasam és a derekam (női okok). Majd csak lesz valahogy, gondoltam.

Mire lementem a bringához, már egész jó volt a ...

Tovább Szólj hozzá

kerékpár túra gát városnézés Szlovákia Szigetköz Észak-Magyarország Eurovelo 6 többnapos túra

2024. már 24.

Kerékpártúra a hosszú hétvégén - 2. nap (2024. március 16. szombat) - 2. rész

A 2. nap 1. részének folytatása:

Az Eurovelo 6 (röviden: EV6) kerékpáros útvonalon elértem Ásványrárót, melynek központjában, a körforgalomnál lévő Szent Rókus templomnál a Rákóczi utcára fordultam, aminek a végén is van egy templom, mely Szent András nevét viseli. Véletlenül megláttam, hogy nyitva a bejárata, ráadásul a mellekajtó is. Úgy gondoltam, ha már így hívogat, akkor megállok és benézek. Készítettem pár képet az előtte álló, 1891-ből származó kőfeszületről, majd bementem. És mennyire megérte! Belépve egyszerű fehér falak fogadtak, a mennyezeten pedig falfestmények. A bal oldali hajóban egy kápolna, a jobb oldali hajóban padok, mind a kettő kicsit más stílusban. És ott vannak még a különleges ...

Tovább Szólj hozzá

kerékpár túra gát tűzoltók Szigetköz Észak-Magyarország Eurovelo 6 többnapos túra

2024. már 23.

Kerékpártúra a hosszú hétvégén - 2. nap (2024. március 16. szombat) - 1. rész

írta: Kerékpáros kalandok

Megreggeliztem, majd a tegnapi pizza másik felét elcsomagoltam napközbenre. Feltöltöttem a kulacsomat, a 3 literes vizes tasakot és bekevertem 6 dl hipotóniás italt. Ennyi folyadéknak elegendőnek kell lennie - gondoltam.

Negyed 9 körül indultam. Már előre örültem, hogy visszafelé több lesz a lejtmenet, mint az emelkedő, és alapvetően így is lett. Mivel nem rohantam, most volt időm megállni Écsen és Nyúlon is fotózni, kicsit nézelődni.

Relatíve hamar visszaértem Győrbe, és rájöttem, hogy tegnap egy helyen feleslegesen kanyarodtam le a bringaútról. Egy jelzésen a Pázmándfalu felirat volt, és azt gondoltam, biztosan arra kell menni. Szerencsére valahogy visszajutottam a jó útra, anélkül, hogy észrevettem volna a hibát. Sebaj, ...

Tovább Szólj hozzá

kerékpár túra gát tűzoltók Kisalföld Szigetköz Észak-Magyarország Eurovelo 6 többnapos túra

2024. már 19.

Kerékpártúra a hosszú hétvégén - 1. nap (2024. március 15. péntek)

írta: Kerékpáros kalandok

A túra előtti napokban próbáltam megtippelni, hogy vajon mennyien kelnek útra március 15-én és vajon mennyien lesznek a kinézett vonaton. Vajon azzal menjek, ami 7:32-kor indul és 8:52-re ér Komáromba vagy elég a 8:25-össel menni? Utoljára tavaly tekertem itthonról a Déli pályaudvarhoz. Mennyi idő is kellett hozzá? 2 óra biztos elég, így nem kell rohanni, és ha odaértem, bőven lesz időm megkeresni a peront, jegyet venni az applikációval, a bringát lerögzíteni a kocsiban és kényelmesen elhelyezkedni. Legyen a 7:32-es vonat és 5:30-kor indulok otthonról.

No igen, szépen elterveztem... de persze nem így alakult. Pár perccel 6 előtt sikerült elindulni, tekertem, ahogy tudtam, hogy időben odaérjek. A pályaudvaron az appba valamiért nem tudtam ...